Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Nashville Tennessee

25 september 2017 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Zondagavond
Zoals gezegd met de taxi naar Down Town. De taxidriver komt uit Ethiopië. Doordat wij uit NL komen hebben we direct een gesprek. Hij vertelt dat zijn vrouw en kinderen in Noorwegen wonen, dat is vlakbij ons. Zo zegt hij. Zo komen we erop waarom zij gescheiden wonen. Amerika inkomen is niet makkelijk. Waarop ik zeg, en met de nieuw president helemaal niet. Daar is hij het direct mee eens. Maar toch is hij vol lof over Trump. Hij wil hem zeker het voordeel van de twijfel geven. Ik zeg, het is een zakenman en vraag hem wat hij daarvan vindt. Hij vindt dat prima. Het is iemand die zich aan zijn woord houdt. Daar houdt hij wel van. Oké, de trip zit erop. Wij stappen uit en anderen stappen in. Wij brengen hem geluk, zo zegt hij. De taxiwereld is een moeilijke wereld met de komst van Uber. Dat hebben we al meer gehoord.

We gaan eten bij BB King’s. Heerlijk met een bluesband in huis. We bestellen samen Pulled Pork. Dat is een soort draadjes vlees, erg lekker.

We luisteren nog wat naar de band. Heerlijk dat blues, hebben we even gemist. We lopen even en blokje en gaan de brug op. Een erg hoge brug waar veel mensen even oplopen, om de drukte uit te zijn. De brug geeft een prachtig uitzicht over de stad. Mooi al die lichtjes.
We gaan opzoek naar een ijsje. De avondtemp is hier momenteel 25 graden. Heerlijk om af en toe ergens naar binnen te gaan om af te koelen in de airco.
Heerlijk ijsje gescoord. We slenteren er wat mee over Broadway. De drukte die was voorspeld is uitgebleven. Het is een stuk rustiger dan gisterenavond. Fijn. Aan het eind van de straat pakken we een taxi naar het hotel. Het is inmiddels 22.30 uur, en zijn er klaar mee voor vandaag.

Maandag
Vandaag onze laatste dag in Nashville. Wat zullen we doen. Het id nog steeds erg warm. We besluiten naar het winkelcentrum te gaan waar de Apple Store inzit. Daar is een Macy’s, kan ik even shoppen. We staan op tijd op, zoals iedere morgen, en na het ontbijt gaan we volgens afspraak, naar de organisatie Goodwill. We willen daar onze spullen afleveren.

Daar aangekomen geef ik aan dat we onze spullen willen doneren aan daklozen. O, nou ja het is hier niet echt specifiek voor daklozen. Ik vraag waarvoor dan wel. Uiteindelijk denk ik dat het een groots opgezet, volledig draaiend op vrijwilligers, kringloop is. De man in kwestie begint te vertellen dat als we specifiek voor daklozen iets willen, we naar een kerk moeten. Nou daar hebben we geen zin in. Ik vraag vriendelijk, maar wel een beetje dwingend, of ze het nu willen hebben of niet. O, hij draait helemaal bij. Jazeker wel, graag. Oké hij begint e.e.a te begrijpen. Dat we van die spullen af moeten omdat we morgen gaan vliegen naar onze volgende bestemming.
We nemen vriendelijk afscheid. Succes ermee en tot de volgende keer………

We rijden door naar de shopping mall. Ik ga lekker op mijn gemak eens door de Macy’s struinen. Dit is een groot warenhuis waar van alles verkocht wordt. Het is een Amerikaans concept. Hier in Nashville is die niet erg groot. De uitverkoop is zo goed als voorbij, dus ik scoor niet veel.

We eten een lekkere salade in een lunchroom, ook weer eens iets anders…..
Na samen even te hebben overlegd besluiten we bij het zwembad van het hotel te gaan liggen. Dit is onze laatste erg warme dag, in Chicago is de temp iets anders. We gaan eens lui doen en genieten van de zomer die hier niet lijkt te stoppen.

Bij het zwembad is niemand, een groot deel ligt nog in de schaduw. Prima, want in de zon is het te warm. Lekker een privé zwembad. Het is niet groot, de ligging is ook zeker niet charmant, maar we doen het ermee.
Het trekt publiek, want zo langzamerhand komen er steeds meer mensen afkoelen. Erg lekker.

Aan het einde van de dag lopen we, nu het nog licht is, naar Down Town om te eten.
We gaan eten bij de Old Spaghetti Factory. Een prachtig oud pand met heerlijke rood fluwelen stoelen en barkrukken. We moeten even wachten, het is blijkbaar druk. Geen probleem op deze zachte barkrukken met een biertje erbij.
We eten lekker een bord spaghetti, voor afgegaan door een salade. De ober is niet echt vriendelijk. Valt direct op, iedereen is dat nl wel.

We rekenen af en gaan nog wat avond foto’s maken. Ik film hier en daar wat om een beetje de beleving vast te houden.
We pakken een taxi terug naar het hotel. Morgenochtend vroeg op. We vliegen om 9.15 uur plaatselijke tijd naar Atlanta, daar maken we de overstap naar Chicago. Onze laatste bestemming van deze reis.

1. Callista:
    26 september 2017
    Geen cowboy laarzen gescoord, Josè...?!
  2. Tom en Annette.:
    26 september 2017
    Mooie laarzen, maat 39.ha ha.
    En verder een goede reis.